Pielgrzymka maturzystów na Jasną Górę

6.X.2021 grupa maturzystów wraz z opiekunami wyruszyła na pielgrzymkę autokarową na Jasną Górę. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Kraków i Łagiewniki. Kolejnego dnia pielgrzymki udaliśmy się na największe jezioro w Tatrach, położone w Dolinie Rybiego Potoku u stóp Mięguszowieckich Szczytów, czyli Morskiego Oka położonego na wysokości 1395 m n.p.m. Później udaliśmy się do tatrzańskiego jeziora położonego w kotle polodowcowym w Dolinie Rybiego Potoku czyli Czarnego Stawu, gdzie poziom lustra wody znajduje się na wysokości 1583m. Było ciężko ale widoki wynagrodziły nam wysiłek. Na koniec dnia zwiedziliśmy słynne Krupówki w Zakopanym.

8.X.dotarliśmy do celu naszej pielgrzymki. Jadąc do Częstochowy, zajechaliśmy do sanktuarium Matki Bożej Kalwaryjskiej w Kalwarii Zebrzydowskiej. Na miejscu czekał na nas przewodnik, który opowiedział nam o tym miejscu i jego znaczeniu w życiu św. Jana Pawła II. Wszystkie nasze sprawy zawierzyliśmy przez wstawiennictwo Pani Kalwaryjskiej w jej cudownym wizerunku samemu Bogu. Następnie pojechaliśmy na Jasną Górę. W auli ojca Kordeckiego wysłuchaliśmy konferencji wygłoszonej przez ks. Artura i siostrę Zofię. Mówili o znaczeniu i roli Boga w życiu człowieka, jak Go usłyszeć i z Nim rozmawiać. Po konferencji rozpoczęła się adoracja Najświętszego Sakramentu, prowadzona przez ks. Piotra wraz z zespołem Effata. W tym samym czasie kapłani posługiwali w konfesjonałach, gdzie spowiadaliśmy się, by przybliżyć się do Boga. O 21:00 uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim w kaplicy cudownego obrazu, a bezpośrednio po nim z lampionami udaliśmy się na wały jasnogórskie, by przeżyć Drogę krzyżową. Rozważania były oparte o nauczanie bł. kard. Stefana Wyszyńskiego. Całość spotkania zakończyła uroczysta Msza Święta w bazylice koncelebrowana z naszymi księżmi pod przewodnictwem ks. bp Andrzeja Przybylskiego, bpa pomocniczego archidiecezji częstochowskiej.